Štart je hore na cvičnej lúke na Kamzíku, na asfaltke pri červenej značke Štefánikovej magistrály – vbiehame do lesa dole kopcom smerom na križovatku – Pod Chlmcom – na križovatke sa držíme červenej značky a čakajú nás dve tiahle stúpania – prebiehame križovatkou ciest Tri Duby a následne Dieliky – bežíme smer Spariská – približne na 3,5 km na vrchole nejdeme zhruba 300m prudkým klesaním doľava, ale pokračujeme po širšej ceste smer Spariská – po zbehnutí z lesa sa dostávame na Cestu mládeže, odbočíme doľava smer u Slivu – po krátkom prebehnutí asfaltkou sa pred nami zjaví bufet U slivu – odbočíme pred ním doprava po lesnej ceste (nie asfaltka do kopca!) – lesnou cestou bežíme neustále popri Vydrici a sledujeme značenie smer Malý Slavín – na križovatke lesných ciest odbočíme cez lávku doľava do mierneho kopca a asi po 800 m sa dostaneme na Malý Slavín – pri turistickom „hríbiku“ odbočíme na modrú – Cerová dráha a pokračujeme singláčom na križovatku lesnej a asfaltovej cesty – na križovatke bežíme ďalej smer Malinský vrch – po miernom stúpaní sa asi po 800m ocitneme na Malinskom vrchu kde odbočíme prudko doľava dole kopcom a bežíme krásny lesný úval až k rybníku pri Ceste mládeže – na ceste vybehneme doľava smerom U slivu a zhruba 400m bežíme po asfaltke – pred Slivom sledujeme značky po pravej strane a prudko odbočíme doprava na zelenú smer Sanatórium – následne bežíme krásnym singláčom nad Cestou mládeže až sa dostaneme k lúke so studničkami – zbiehame na Cestu mládeže a bežíme po nej až po konečnú autobusov pri Sanatóriu – tam odbočíme prudko doľava do kopca a po zhruba 150m zase poza domy doprava na lesnú cestičku, ktorá nás už privedie k Snežienke a k lanovke – napojíme sa na chodníček vedúci pod lanovkou a začíname stúpať legendárnu „Ligu Lanovka“ – tesne pred vrcholom keď sa už pred vami objaví cieľová stanica, odbočíte pred posledným stúpaním doľava a lesnou cestou sa zhruba po 300m dostanete opäť na asfaltovú cestu na lúke pri Kamzíku kde sa štartovalo.

Očami krstného rodiča: Petra Pukalovičová

Malé Karpaty, do ktorých jednou zo vstupných brán je Koliba – Kamzík, sú moja srdcovka. Prečo? Lebo som sa tu už toľko krát postrácala, nabehala stovky (ak nie tisícky) kilometrov, a vďaka tomu spoznala veľa krásnych miest. Okruhovka Kamzík / Malý Slavín je z pojho podhľadu ideálnou ochutnávkou toho, čo Malé Karpaty v tejto časti ponúkajú. Štart z Kamzíka vedie lesnou turistickou trasou smerom na Spariská, odkiaľ zbiehame dole k Slivovi a odtiaľ sa napájame na lesnú cestičku na pamätník Malý Slavín, ktorý je zároveň križovatkou rôznych turistických a cyklistických trás. Z Malého Slavína vybiehame na Malinský vrch, odkiaľ vedie nádherná lesná cesta s mäkučkým povrchom dole k asfaltke. Následne sa napájame na krásny single trail vedúci ponad Cestu Mládeže a končíme nad dolnou stanicou lanovky – na Snežienke. Zlatým klincom 16 kilometrového okruhu je legendárna Liga Lanovka = výbeh popod lanovku naspäť hore na Kamzík.

Organizátori:

Generálny partner:

Auto partner:

Hlavný partner a partner detských behov a minimaratónu